Nieuwsbrief

Medewerker intake en service – POLITIE – Basisteam Groningen-Noord

Wat ga je doen?

Als medewerker intake en service ben jij het visitekaartje van de politie. Je bent een belangrijke schakel, want je verzorgt het eerste en vaak ook enige contact met de burger en je staat aan het begin van het opsporingsproces. Dagelijks heb je te maken met burgers die de politie willen bereiken. Je staat hen te woord (per telefoon of aan de balie), beantwoordt e-mails, neemt aangiftes op en verwerkt deze in een proces-verbaal. Of het nu een ongeduldige tipgever is, een angstig slachtoffer dat aangifte wil doen, of een verward persoon met een vaag verhaal. Jij weet met tact, kalmte en de juiste gesprekstechnieken de benodigde informatie boven te halen om mensen direct verder te helpen.

Je verwerkt en registreert informatie zorgvuldig. Van het inplannen van afspraken voor aangiften tot het doorzetten van vragen en meldingen naar het juiste kanaal. Ook neem je de vervolgstappen na een aangifte op. Naast het uitvoeren van baliewerkzaamheden ondersteun je bijvoorbeeld de operationeel coördinator, de wijkagent of help je bij het opsporingsproces. Het spreekt voor zich dat je aangeeft wat er volgens jou beter kan in de processen waar je bij betrokken bent. Cybercrime behelst een steeds groter deel van het werk en enige bekendheid in de digitale wereld is een vereiste.

Onregelmatige werktijden kunnen onderdeel uitmaken van deze functie. Locatie Noord zal je standplaats worden maar je kan ook op de andere locaties binnen de stad Groningen ingezet worden.

Waar ga je werken?

In stad Groningen vormen de drie basisteams één groot, samenhangend basisteam dat het volledige gebied van de gemeente Groningen bestrijkt: van het bruisende centrum tot de woonwijken in Noord, Zuid en West, inclusief omliggende dorpen zoals Haren, Ten Boer, Hoogkerk, Engelbert, Middelbert en Meerstad. Binnen dit brede en diverse werkgebied werken collega’s intensief samen vanuit meerdere locaties en clusters, met één gezamenlijke opgave en één gedeelde verantwoordelijkheid: veiligheid, leefbaarheid en verbinding in de stad Groningen. Onder het motto “1 team in het werk” onderstrepen we dat we als stad Groningen steeds meer samen optrekken en van elkaar leren. Stad Groningen kenmerkt zich door dynamiek en contrasten. In ons werkgebied treffen we onder andere een drukke binnenstad met horeca, winkels, (internationale) studenten, evenementen en demonstraties, maar ook sociale wijkproblematiek, jeugd(overlast), zorg- en veiligheidsvraagstukken en complexe veiligheidsproblemen zoals ondermijning en digitale criminaliteit. Wij werken wijkgericht en toekomstgericht en leggen nadruk op thema’s als ondermijning, digitale en online criminaliteit, jeugdproblematiek en Zorg & Veiligheid. Het digitale domein speelt hierin een steeds grotere rol. Daarom investeren we als stadsteam nadrukkelijk in het ontwikkelen van een digitaal fit basisteam. We zijn actief en zichtbaar op sociale media, leiden collega’s op in online surveilleren en rechercheren en bieden ruimte voor innovatief digitaal politiewerk. Criminaliteit stopt immers niet bij team- of wijkgrenzen, en onze aanpak dus ook niet.

Lees hier meer…